بدنسازی و تناسب اندام

در اینجا،شما رو با ورزش بدنسازی،انواع تمرینات با وزنه و کش و اصول تغذیه و رژیم گرفتن آشنا خواهیم کرد

بدنسازی و تناسب اندام

در اینجا،شما رو با ورزش بدنسازی،انواع تمرینات با وزنه و کش و اصول تغذیه و رژیم گرفتن آشنا خواهیم کرد

بدنسازی و تناسب اندام

❤️اللّٰهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِیمِ❤️
آرش ماپار هستم،10سال سابقه فعالیت در رشته بدنسازی و تناسب اندام را دارم.
عضو کمیته کیک بوکسینگ WKF استان خوزستان✅
عضویت در فدراسیون انجمن‌ های ورزش های رزمی✅
عضویت در فدراسیون بوکس✅
دارای گواهینامه طراحی تمرین عمومی و تخصصی✅
دارای گواهینامه طراحی تغذیه عمومی و تخصصی✅
طراحی تمرین با وزنه،با کش بدنسازی و با وزن بدن🏋🏻‍♂️
جهت دریافت برنامه:آیدی تلگرام ARASH_MAPAR@
در ورزش بوکس نیز فعالیت دارم،و یک وبلاگ بوکس را مدیریت میکنم.
آدرس وبلاگ بوکس:https://arashboxing.blog.ir

پیوندهای روزانه

تمرینات پلایومتریک

يكشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۲۸ ب.ظ

 تمرینات پلایومتریک برای چه کسانی مناسب است؟

 

تمرینات پلایومتریک از سری تمریناتی تشکیل شده که قدرت انفجاری را افزایش می‌دهد و یک برنامه تمرینی تند با هدف افزایش تحمل عضلات است. به‌دلیل این‌که این تمرینات الزامات جدی همراه دارد، برای هرکسی مناسب نیست. پیش از انجام تمرینات پلایومتریک با مجله علم ورزش همراه شوید و این 4 فاکتور را بررسی کنید. 

 

🔸 ۱- سن‌تان

 

🔺 تمرینات پلایومتریک نیازمند سیستم استخوان‌بندی و عضلانی قوی و بالغ است و به همین علت برای بچه‌های ۱۴ سال به پایین مناسب نیست. فشار زیاد موجود در این تمرینات می‌تواند روی رشد سیستم استخوانی بچه‌ها تأثیر بگذارد.

 

همچنین این تمرینات برای افراد ۵۰ سال به بالا هم معمولاً مناسب نیست. چون با بالا رفتن سن، ظرفیت عضلات، مفاصل و اعصاب برای تحمل تمرینات شدید کاهش می‌یابد و تحت این شرایط تمرینات سخت و پرتنش مانند پلایومتریک خطری برای سلامتی محسوب می‌شود.

 

🔸 ۲- محدودیت‌های جسمی و وضع سلامتی

 

🔺 تمرینات پلایومتریک نیاز به بهترین انعطاف‌پذیری، تعادل، هماهنگی، وضعیت بدنی و همترازی مفاصل دارد و جزو تمریناتی نیست که فشاری به ستون فقرات یا عضلات وارد نکند.

 

یک حرکت اشتباه می‌تواند باعث تنش و فشار شدید روی کمر شود و آسیب برساند. بدتر این‌که، تمرینات تنشی شدید، موجب ضربات بیش از حد به نواحی خاصی از بدن شده که درد مزمن در بلند مدت را دربر دارد. 

 

🔸 ۳- تفاوت‌های جسمی، سلامتی و ژنتیکی

 

🔺 ساختار ژنتیکی، عملکرد و محدودیت‌های فیزیکی، نشانگرهای خوبی برای تعیین توانایی فرد جهت پیشرفت‌اش هستند. هر کسی به هرگونه برنامه تمرینی واکنش متفاوتی نشان می‌دهد، مثلاً نسبت به تمرینات پلایومتریک. این تمرینات روی هر فرد، به‌گونه‌ای متفاوت عمل می‌کنند. تفاوت‌ها و ویژگی‌های جسمی منحصربفرد شما روی روند پیشرفت‌تان مؤثر است.

 

🔸4- تجربه

 

🔺بعضی از افراد که هرگز سابقه‌ای در زمینه ورزش نداشته اند، ممکن است در تمرینات پلایومتریک عملکرد خوبی داشته باشند، درحالی‌که برخی از ورزشکاران شاید در این زمینه عملکردشان ضعیف باشد. باز هم عوامل زیادی در این زمینه دخیل‌اند. تکنیک‌های ناقص و ضعیف، محدودیت‌های جسمی و ساختار بدنی، عملکرد شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. برای همین بعضی از افراد به یک برنامه فیتنس واکنش خوبی نشان می‌دهند اما در برنامه‌ای دیگر عملکرد ضعیفی دارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۱۵
آرش ماپار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی