بدنسازی و تناسب اندام

در اینجا،شما رو با ورزش بدنسازی،انواع تمرینات با وزنه و کش و اصول تغذیه و رژیم گرفتن آشنا خواهیم کرد

بدنسازی و تناسب اندام

در اینجا،شما رو با ورزش بدنسازی،انواع تمرینات با وزنه و کش و اصول تغذیه و رژیم گرفتن آشنا خواهیم کرد

بدنسازی و تناسب اندام

❤️اللّٰهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِیمِ❤️
آرش ماپار هستم،10سال سابقه فعالیت در رشته بدنسازی و تناسب اندام را دارم.
عضو کمیته کیک بوکسینگ WKF استان خوزستان✅
عضویت در فدراسیون انجمن‌ های ورزش های رزمی✅
عضویت در فدراسیون بوکس✅
دارای گواهینامه طراحی تمرین عمومی و تخصصی✅
دارای گواهینامه طراحی تغذیه عمومی و تخصصی✅
طراحی تمرین با وزنه،با کش بدنسازی و با وزن بدن🏋🏻‍♂️
جهت دریافت برنامه:آیدی تلگرام ARASH_MAPAR@
در ورزش بوکس نیز فعالیت دارم،و یک وبلاگ بوکس را مدیریت میکنم.
آدرس وبلاگ بوکس:https://arashboxing.blog.ir

پیوندهای روزانه

برخی از خواص موز🍌

پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۰۵:۱۴ ق.ظ

 

. مدیریت دیابت

موز سبز سرشار از نشاسته مقاوم است که در طول هضم مانند فیبر عمل می‌کند. به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارند، موز سبز اغلب به صورت آرد آسیاب درآورده می‌شود و در محصولات غذایی کاربردی و مطالعات علمی استفاده می‌شود.

مروری بر چندین مطالعه نشان داد که آرد موز سبز در بهبود حساسیت به انسولین، کاهش وزن و کاهش برخی از مشکلات کبد و کلیه مرتبط با دیابت مؤثر است.

. مدیریت فشار خون

موز منبع خوبی از پتاسیم است و یک موز متوسط حدود ۹ درصد از نیاز روزانه پتاسیم را برای بیشتر بزرگسالان پوشش می دهد. توانایی کاهش فشار خون پتاسیم به خوبی ثابت شده است، به خصوص زمانی که با یک برنامه غذایی کم سدیم همراه باشد.

 

خوردن موز به طور منظم پتاسیم کافی در اختیار بدن می‌گذارد تا فشار خون پایین نگه داشته شود و از عوارض بعدی مانند سکته مغزی و بیماری کلیوی جلوگیری کند. پس از خواص موز برای کنترل فشار خون غافل نشوید.

 

. موز برای قند خون

موز می‌تواند یک غذای مفید برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی باشد که به دنبال کنترل سطح قند خون خود هستند. اما دقیقا چرا؟ به دلیل شاخص گلیسمی پایین، محتوای فیبر بالا و اینکه سرشار از مواد مغذی موردنیاز است.

 

با این حال، توجه داشته باشید که با وجود زیاد بودن خواص موز، این میوه حاوی کربوهیدرات هم هست، بنابراین باید در مصرف آن زیاده روی نکنید؛ به‌خصوص برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که به دنبال کنترل سطح قند خون خود هستند، رعایت این نکته مهم است.

 

. موز برای سرماخوردگی

این میوه به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان می‌تواند در دوره سرماخوردگی و آنفولانزا مفید باشد. موز سرشار از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند؛ همچنین حاوی ویتامین B6 و آنتی اکسیدان‌های دیگر است که برای کاهش التهاب و حمایت از عملکرد کلی سیستم ایمنی مفید خواهد بود.

 

علاوه بر این، فیبر موجود در موز می‌تواند به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک کند، که {در بعضی موارد} در هنگام مواجهه با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا نگران کننده است. ضمنا موز به راحتی هضم می‌شود و منبع عالی انرژی برای مواقعی است که احساس ضعف یا خستگی می کنید.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۲۹
آرش ماپار

خواص میوه ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی